شرکت والت دیزنی (به انگلیسی: The Walt Disney Company ) در تاریخ ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ توسط ۲ برادر به نام‌های والت و روی دیزنی تأسیس شد. این کمپانی نامش را از نام موسس و خالق اصلیش یعنی  ((والتر الیاس «والت» دیزنی )) وام گرفته است. والت دیزنی در پنجم دسامبر سال ۱۹۰۱ در خانواده ای متوسط در شیکاگو امریکا به دنیا آمد. او و کارکنانش برخی از شخصیت‌های کارتونی معروف دنیا مانند میکی ماوس را خلق نمودند که دیزنی شخصاً صداپیشگی او را بر عهده گرفت.

در طول عمر خود، او موفق به دریافت چهار جایزه اسکار افتخاری و ۲۲ جایزه اسکار از مجموع ۵۹ نامزد اسکار، از جمله رکورددار چهار جایزه در یک سال شد که منجر به دریافت جوایز و کاندیدای زیاد اسکار بیش از هر فرد دیگری در طول تاریخ شد. او همچنین موفق به کسب ۷ جایزه امی شده‌است و نام خود را به دیزنی‌لند و پارک‌های اقامتی والت دیزنی در آمریکا داده‌است . او در ۱۵ دسامبر ۱۹۶۶ به دلیل سرطان ریه در بوربنکِ کالیفرنیا چشم از جهان فروبست.

در این پژوهش جامع به بررسی تبلیغات و عناصر برندینگ میراث والت دیزنی یعنی کمپانی بزرگ دیزنی می‌پردازیم.

این پزوهش توسط یک گروه 5 نفره شامل نگارنده (محمدپوریا پلویی) و 4 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائی برای درس تبلیغات و برندینگ دکتر کبری بخشی زاده انجام شده است.

شما می‌توانید PDF این پژوهش را در ادامه دانلود کنید.

در صورت استفاده از این پژوهش حتما نام نگارنده و این وبسایت را ذکر کنید.

برند دیزنی