خلاصه اجرایی:

پژوهش پیش رو، برنامه بازاریابی پیشنهادی نگارنده برای شرکت مینو (با تمرکز بر شرکت پارس مینو) است و تلاش شده با بررسی وضعیت فعلی این شرکت، عوامل محیطی و فرصت ها و تهدیداتی که برای این شرکت وجود دارد، بهترین گزینه های ممکن را برای استراتژی های بازاریابی که میتواند در سال مالی آینده یعنی سال 1400 بکار ببندد، بررسی کند.

با بررسی و آنالیزی که توسط ابزارهای مهم SWOT ، PEST ، ماتریس BCG و… صورت گرفت به نتایج مهمی رسیدیم و متوجه شدیم عوامل سیاسی مثل اختلافات سیاسی همسایه های کشورما مثل بحران قره باغ، جنگ های داخلی سوریه، عراق و افغانستان و تحریم های ظالمانه علیه اقتصاد کشورما در کنار تمام تلخی هایی که دارد میتواند فرصت هایی برای رشد شرکت های ایرانی پدید بیاورد.

در کنار این موارد، بررسی کردیم که روندهای جدید اجتماعی مثل تغییر سبک زندگی، اقبال به محصولات سلامت محور و طبیعی، زندگی ماشینی و گرایش به محصولات سبز (دوستدار محیط زیست) میتواند چه تاثیراتی روی استراتژی های بازاریابی شرکت مینو بگذارد.

بررسی شد که تاثیرات اقتصادی مثل کاهش قدرت خرید مردم، استفاده مردم از تنقلاتی مثل پفک و پلت بجای تنقلات گران قیمت تر مثل آجیل و خشکبار چه تاثیری بر روی رشد مینو میگذارد.

و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که استراتژی های بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی میتواند بسیار راهگشا باشد. موضوعی که مینو تا به الان در آن ضعیف عمل کرده است و باید به شکل قدرتمند تر به ان بپردازد.

اهدافی که این طرح بازاریابی دنبال میکند عبارتند از :

  • شناخت بهتر مینو بعنوان یکی از بازیگران قدیمی صنعت ایران
  • کمک به مینو برای بروزرسانی استراتژی های بازاریابی خود
  • معرفی ابزارهای جدید بازاریابی برای حضور قدرتمندتر در بازارهای نوین
  • شناخت فرصت ها، تهدیدات و استفاده از نقاط قوت و کنترل نقاط ضعف مینو

انتظار میرود مسئولین و مدیران واحدهای مختلف مینو با سرمایه گذاری مناسب روی این استراتژی ها، به اجرایی شدن آنها کمک کنند. این برنامه قابل پیاده سازی در سال مالی 1400 و طی 3 فاز آماده سازی مقدمات، اجرا و بازخوردگیری قابل پیاده سازی است.

 

  • شما می‌توانید PDF این پژوهش را در ادامه دانلود کنید.
  • در صورت استفاده از این پژوهش حتما نام نگارنده و این وبسایت را ذکر کنید.

طرح بازاریابی مینو